Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3000010515   Curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva
2021-2022   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   17/9/2021 - 25/11/2021 (90 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
  
  
  
Tipus activitat   DIN2 Curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva
  
Inscripció   01/09/2021 - 17/09/2021
  
Descripció i   Metodologia:   La formació de directores i directors en competències, capacitats i habilitats directives per al desenvolupament de les funcions i responsabilitats és una decisió estratègica de cabdal importància.
El Departament desenvolupa a través d’aquest document els continguts del programa del Curs de formació sobre l’exercici de la funció directiva amb un perfil orientat a poder aconseguir una direcció professionalitzada, altament qualificada, al servei de la ciutadania, compromesa amb l’aprenentatge de l’alumnat i amb la millora dels resultats. Els objectius que orienten els continguts i volen contribuir en preparar les direccions per a un lideratge distribuït, que amb una visió transformadora i de futur permeti la presa de decisions i el retiment de comptes.
El treball dels continguts degudament assolits permetrà que els candidats a la direcció puguin afrontar de manera eficient el lideratge i la gestió del centre autònom. També contribuirà a la construcció de la seva identitat directiva.
  
Objectius   En finalitzar el curs, els docents que el superin han de ser capaços de:

1.Aplicar el model directiu que es deriva de la LEC; dels Decrets de Direcció, Autonomia, Provisió de llocs de treball i Inclusió així com de les polítiques educatives del Departament d’Educació.
2.Impulsar la transformació del centre vers la pedagogia competencial exercint un lideratge pedagògic distribuït, orientat a la millora contínua i que impulsi la participació activa del professorat i de la comunitat educativa.
3.Promoure la vinculació del centre educatiu amb les famílies i l’entorn. Facilitar accions per enfortir els vincles amb els diferents agents de la comunitat educativa.
4.Gestionar el centre, com a servei públic inclusiu i de qualitat orientat a l’èxit educatiu en l’àmbit acadèmic, social i personal de tot l’alumnat.
5.Utilitzar l’avaluació, interna i externa, per prendre decisions orientades a la millora, com estratègia bàsica de retiment de comptes i com a expressió de transparència davant de la comunitat educativa.
6.Entendre i valorar la importància de les xarxes educatives com a recurs per compartir bones pràctiques i com a referent formatiu d’aprenentatge entre iguals.
  
Continguts   Unitat 1: La direcció del centre i els seus reptes
Unitat 2: El lideratge pedagògic
Unitat 3: La transformació educativa
Unitat 4: La planificació estratègica
Unitat 5: La cultura avaluadora
Unitat 6: El projecte de direcció
Unitat 7: Àmbits de gestió de centre
Unitat 8: Treball en equip i relacions personals
Unitat 9: Equitat i inclusió
Unitat 10: L'exercici de l'autonomia organitzativa
Unitat 11: La comunitat educativa i la vinculació amb l'entorn

  
Observacions   La formació es realitzarà durant els mesos de setembre a novembre en dijous i divendres. Les quatres sessions amb persones externes seran dimecres.
  
Avaluació   Avaluació competencial

A cada unitat didàctica hi ha activitats d’autoavaluació, de coavaluació i avaluació grupal. Les dinàmiques de treball portades a terme pel formador impliquen retroaccions contínues entre els participants per afavorir l’aprenentatge entre iguals. En totes les unitats didàctiques s’utilitza una rúbrica per facilitar aquesta avaluació.


Tasques objecte de qualificació:
a)Les establertes en cada unitat didàctica (individuals i de grup).

Per superar la formació, cal obtenir un mínim de 5 punts de mitjana.

La nota obtinguda és la mitjana ponderada de les diferents unitats (de la 8 a l'11)
  
Requisits de  certificació   •Acreditar una assistència mínima del 80% de les sessions presencials (o virtuals) del curs.
•Realitzar totes les activitats (individuals i en grup, presencials i no presencials) establertes.
•Superar l’avaluació de cada unitat didàctica amb una qualificació de 5 o superior.
•Presentar totes les tasques amb els requeriments formals i en els terminis establerts.
  
Persones  destinatàries   Aquest activitat de formació va dirigida a:

1) Docents funcionaris que estiguin en l'exercici o no del càrrec de direcció d'un centre educatiu i que hagin superat la primera part del curs de formació inicial impartida pel Departament, amb la tipologia DIN1 (de 120h), durant el curs 2020-2021 i 2019-2020.
  
E-mail   dtbaix@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   17/09/2021       
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   -   -       
 Sessió 4   -   -       
 Sessió 5   -   -       
 Sessió 6   -   -       
 Sessió 7   -   -       
 Sessió 8   -   -       
 Sessió 9   -   -       
 Sessió 10   -   -       
 Sessió 11   -   -       
 Sessió 12   -   -       
 Sessió 13   -   -       
 Sessió 14   -   -       
 Sessió 15   -   -       
 Sessió 16   -   -       
 Sessió 17   -   -       
 Sessió 18   -   -       
 Sessió 19   dijous   25/11/2021       
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent